Tuesday, August 22, 2006

 

pippi III

19.08.06


Siden krigens udbrud har jeg foelt mig som en tom konvolut.
Nu har der vaeret cease-fire i en lille uge og nu maerker jeg det rigtigt. Denne dumphed i kroppen, denne signalerende angst.
Her I Mizpe, efter stilheden har saenket sig, er jeg stadig helt flad oven paa dette knock out.

Proever jeg som en gal at vaekke min krop efter denne braklaegning.

Her til morgen har jeg rengjort hele huset, selv om Grazia Dentoni, min roommate har sagt at jeg skal holde mig fra det, det er noget vi skal goere i faellesskab, men nu dufter her af syntetiske blomster Ajax og jeg har hoert hoej musik siden klokken otte.
Det er som at danse eller lave TaiChi naar jeg goer rent og hele min krop synger_af glaede. Jeg foeler mig naesten skyldig over at have denne foelelse naar nu..._
Man maa goere noget nu i denne situation. Jeg har fundet mig selv totalt pacificeret af Krigen i Libanon. En stemning som er svaer at faa ud af kroppen.
Man bliver noget saa tung i det.

Vaskemaskinen snurrer lystigt der ude i den yderste del af min hoerelse. Der er_stadog et par lagner og haandklaeder at tage af i bunken. Jeg ved at jeg faar roeven paa komedie naar Grazia kommer hjem, men jeg er helt sikker paa at hun alligevel er glad for det. Uanset hvad hun siger.
Det er en rent egoistisk handling at forulempe nullermaendene.
Skal helt dybt ind under sengene og pudsede ogsaa lige vinduerne.
Traenger om noget til klarsyn.
Jeg forsoeger at se min angst I oejnene og vaekke min krop igen efter at have ligget brak I et par uger.
Oerkenen er igen min redning, der ude kan man raabe af lungernes fuldekraft og det venlige Krater ligger taalmodigt oere til.

For et par dage siden var jeg i Ramala for at fejre Palestinas foerste goeglerskole. Det var en fantastisk oplevelse, hvor stolthed og sveddraaber blande sig i luften over os mens trapezerne gyngede.
Grazia har boet der hele ugen og laert skolens elever at gaa paa line og bygge stylter. Det glaeder mig langt ind i hjertet. De er sandelig virkelige Pippi Langstroemper!!
Vi besluttede at bruge mine optagelser fra Separationsmuren i deres show ogsaa.
Fyldt med poesi og symbolik crossede linedanserene en efter en Muren til lyden af mine stoejende optagelser af dens raa struktur.
Smukt.
http://ananche.cagliariannunci.it
http://joeskillet.livejournal.com

Dagen efter tog jeg mine optagelser ned til Stoejmusikkeren Eran Sacks og Produceren Finkelstein i Jerusalem, som jammede til sent paa natten. De oever nu paa et set til det stoerste elektroniske event; C-side Festival
http://listen.wordpress.com/2006/08/18/c-sides-festival-jerusalem/

Det hjalp lidt paa det at faa blaest hovedet igennem.


Dog foeler jeg mig stadig apatisk.

Note:
Her er en luftballon ikke et symbol paa en romantisk frihedsfoelelse her er den et meget realistisk overvaagningskamera. Smukke ser de ud disse hvide balloner, indtil man forstaar at den mangler en kurv. De er mennesketomme, fjernstyrede, optiske instrumenter.

Comments:
This comment has been removed by a blog administrator.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?