Tuesday, August 22, 2006

 

Pippi I


Verdens stærkeste pige?


Hizbollah sender missiler ind over Haifa efter, at den nye israelske regering, besluttede at bombe Libanons lufthavn for tre uger siden.
Har snakket med en fotograf-ven, som sammen med BBC og CNN naermest er den eneste, der er overgrund i Haifa. Han fortaeller at hele byen, statens tredie stoerste, ligger totalt oede hen. Alt er stoppet, og folk sidder nede i beskyttelsesbunkerne.
Og pludselig er tres - halvfjers kilometer ikke meget.
Det er afstanden mellem mig og dem.

I nat bomber Israel igen, med fly. Og Hizpollah's leder har varslet, at hvis det sker, slaar han igen. Denne gang sigter han efter Israels kulturelle hovedstad, Tel Aviv. Det er skraemmende, og mine venner har ringet og sagt, at hvis jeg hoerer sirener i aften, skal jeg soege mod gadeplan og bare gaa med stroemmen, mod den naermeste bunker.
Andre siger, at det intet har paa sig, og at haeren er taget afsted for at forhindre et saadant overfald.
Hvor jeg sidder nu, er folk gaaet i seng paa almindeligste vis. Ingen panik.
Tja. Staten har jo en lang raekke lignende tilfaelde bag sig.
Den eneste forskel er, at jeg er ny her.
Hvad mon Herbert Pundik skriver lige nu?

Jeg skal love for, at der er en forskel fra, hvad man laeser i aviserne og, hvordan det rigtigt foeles.
Det er helt beroligende at laese de danske aviser!!!

Flere af mine venners familiemedlemmer og kaerester er blevet tvangsindkaldt som reserver til den forkerte side af Muren og sidder nu i Statens etablerede sikkerhedszone. Josh, min gamle roommate er lige taget afsted her til formiddag, skoent han har amerikansk statsborgerskab.
Haifas nordlige bydel ligger delvist i ruiner, og jeg toer slet ikke taenke paa, hvordan det maa se ud i Libanon.

Vi er et meget forkaelet folk, et kongerige tilmed,

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?